Jak prodat banku v Plzni do 30 dnů? Bez problémů a díky aukci i s navýšením ceny

Nemusíme si lhát. Práce makléře přináší i poctivé dávky adrenalinu. Obzvlášť v době, kdy se trh sice začíná pomalu vzpamatovávat, ale stále není v ideální kondici. Majitelé chtějí prodat nemovitost často co nejdřív a ideálně za tu nejvyšší možnou cenu. Tak proč si to ještě trochu neztížit? Přihlásili jsme se k výzvě prodat sídlo banky do 30 dnů za 21 milionů. A víte co? Povedlo se a ještě s o milion a čtvrt vyšší cenou.

Ale pojďme pěkně popořádku. Na podzim loňského roku vypisovala Národní Rozvojová Banka a.s. výběrové řízení na realitní služby. Chystala se prodat sídlo na adrese Bezručova 147/8 v Plzni. Tedy přímo v centru města. Znělo to jako velká výzva a rozhodli jsme se do ní přihlásit.

Nároky byly vysoké, ale všechny se naší kanceláři podařilo splnit. V únoru letošního roku přišla skvělá zpráva - kancelář Pichler Reality Group zakázku získala. 

“Dle smlouvy jsme měli pouze 30 dní na to, abychom předložili alespoň dvě nabídky znějící minimálně na částku 21.000.000,- Kč, v opačném případě byla možnost, že dojde ke snížení provize,” přiznává makléř Pavel Maxa.

Tady nastoupil ten zmiňovaný adrenalin. Trh se stále ještě nedostal do takové kondice, v který býval před pár lety. Navíc o kancelářské budovy nebývá mezi investory takový zájem jako o nájemní bydlení. 

A sídlo banky je hodně specifická budova na prodej. Bezpečnostní brány, trezorová místnost, magnetické mříže, kamerový systém. Taková výbava nabízí speciální využití.

Na velké rozjímání nebyl čas. Nemovitost bylo potřeba profesionálně nafotit, naskenovat všechny potřebné dokumenty, vytvořit inzerát a rozjet facebookovou kampaň. 

“Do budovy jsme měli přístup pouze v prohlídkových dnech, které jsme dostali k dispozici dva. Vytvořil jsem i obsáhlejší powerpointovou prezentaci, abychom zajistili, že na prohlídkové dny nám skutečně dorazí jen vážní zájemci,” líčí Maxa.

Bylo vyloučené, aby nějaký den přišel nazmar. Klient měl ve smlouvě jasně napsáno, že každé úterý bude report o tom, jak prodej postupuje. 

“Měli jsme tři hlavní prodejní kanály. Veřejná inzerce, fyzická reklama na budově banky a interní databáze klientů čítajících  lidí, kteří hledají nebo hledali investiční příležitost v Plzni. A ukázalo se, že všechny tyto kanály byly vysoce efektivní,” vypráví makléř.

Z inzerce vzešlo 17 zájemců

Na první prohlídkový den přišlo pět ze sedmi domluvených zájemců. Na druhý dokonce sedm z deseti. Klíčem byla profesionální příprava. Zájemci dostali detailní kalkulaci výnosů a dalších metrik, které jim pomohli s odhadem úspěšnosti projektu. 

Po vyčerpání prohlídkových dnů to bylo už jen o dodatečném jednání s klienty a čekání na 13. března, kdy jsme se se zástupci Národní rozvojové banky sešli při rozlepování obálek s nabídkami zájemců.

Těch dorazilo nakonec pět a všechny splňovaly nabídku 21 milionů korun. Ale při takovém počtu nabídek bylo nutné zaručit transparentnost při výběru kupce.

“Představenstvu NRB jsme doporučili, že abychom zajistili co největší férovost a transparentnost, uspořádáme na naše náklady a v naší režii uzavřenou internetovou aukci v reálném čase, abychom stanovili finálního kupujícího,” popisuje Maxa.

Ta se uskutečnila 28. března a s nebývalým úspěchem. Online aukce přinesla zvýšení ceny na konečných 22 250 000 korun, tedy o milion a čtvrt víc než byl původní požadavek.

Řečí čísel: Během tří týdnů jsme dokázali s touto nestandardní nemovitostí oslovit 28 752 lidí přes inzertní weby a sociální sítě, 88 našich klientů napřímo a nespočet lidí, kteří prošli kolem naší fyzické reklamy přímo na nemovitosti. Z těchto lidí mělo 17 zájem o prohlídku a 12 se prohlídky nakonec skutečně zúčastnilo.

A co nás projekt naučil? Že se člověk ani celá kancelář nemá bát velkých výzev, protože právě ty vás nejvíc posouvají. My jsme se z tohoto prodeje hodně naučili a získali spoustu cenných kontaktů. 

A pokud třeba i vy máte nestandardní nemovitost, kterou byste rádi prodali, nebo byste se naopak rádi dostali do naší interní databáze investorů. Pište, volejte, nebo nás sledujte na sociálních sítích. 

 

*
*
*
phone: lname: