Vlastníte dům, byt, chatu nebo chalupu a rádi byste svůj majetek prodali co nejvýhodněji? Tady je pár tipů jak postupovat, abyste z nemovitosti dostali maximum jejího potenciálu.
Tady dělá spousta prodávajících tu největší chybu. Mají dojem, že vědí, za kolik by se měl jejich majetek prodat, ale často nemají vůbec tušení, jaká je její opravdová hodnota. Trh s nemovitostmi je dynamické prostředí a promlouvá do něj spousta proměnných. Když reálnou částku přestřestřelíte, prodej se může pěkně protáhnout, pokud zase podhodnotíte, přicházíte klidně i o statisíce.
Nebojte se proto využít služeb specialistů, kteří mají k dispozici cenové mapy, mají aktuální přehled, za kolik se nemovitosti v regionu prodávají a navrhnou vám, v jakém cenovém rozpětí by se prodej mohl odehrát.
Fotka prodává. Ale to neznamená, že si vezmete telefon, který má dobrý foťák, otočíte se s ním párkrát dokola a máte hotovo. Na kvalitní prezentaci bytu či domu už se vyplatí vzít pořádnou zrcadlovku a stativ. Pokud sami netušíte jak použít široký objektiv, abyste dostali do obrázku alespoň tři stěny z místnosti, nebo jak si poradit se světlem, opět se nebojte sáhnout po pomoci profesionála, který se fotografováním realit živí. Investujete pár tisíc korun, které se vám prodejem mnohonásobně vrátí.
Pamatujte si, že už z fotografií musejí na zájemce dýchnout emoce, touha chtít v nemovitosti bydlet a trávit čas. Musí na první dobrou vidět maximální potenciál místa a probudí to v něm chtíč po prohlídce. Klíčem k tomu je cit pro homestaging.
Někdy se tenhle anglický výraz překládá jako “hotelový efekt”. Cílem je novodit v interiéru pocit útulna, vřelosti, zkrátka ideálního domova. Pokud si vybavíte, jak to vypadá v hotelovém pokoji těsně před vaším ubytováním, zkuste se tím inspirovat.
Nestačí jen uklidit. Základem je minimum věcí, aby vynikl prostor. Klidně i trochu přešoupejte nábytek, aby židle byly u stolu, pohodlné křeslo u knihovny a podobně. Ustlat postel, načančat polštáře na gauči, na stůl instalovat vázu s kytičkou, složit ručníky v koupelně. Nebojte se zapálit svíčku nebo oheň v krbu, i takový sebemenší detail dokáže úplně změnit energii fotografie.
Pokud prodáváte nemovitost bez nábytku, i tak se vyplatí těch pár židlí, stůl, či matraci s povlečením kvůli focení donést. Zájemci si snáze představí, jaké by to bylo tu bydlet.
Existují desítky realitních serverů, na kterých utratíte spoustu peněz za inzerci, ale žádost o prohlídku z nich nedostanete. Zkušený makléř už ví, které platformy jsou nejefektivnější a kde za své peníze získáte “nejvíc muziky”. Pokud inzerujte na vlastní pěst, pečlivě si projděte nabídky serverů a porovnejte jejich statistiky.
Nepodceňujte také sílu sociálních sítí, i na nich se vyplatí inzerovat. Navíc můžete reklamu přesně cílit na konkrétní uživatele podle města nebo regionu.
Někdy se vám nepovede do jednoho inzerátu nacpat všechny informace, nebo chcete vykouzlit opravdu kvalitní prezentaci i s videem či vizualizacemi. Řešením může být vlastní webová stránka nemovitosti, kde všechny informace shrnete.